Fagforbundet Oslos Studentforum

Fagforbundet Oslo har opprettet et student forum som skal hjelpe oss å bli ett enda bedre forbund for studenter.

Oslomesterskapet 2012

For 3 år på rad ble Oslomesterskapet arrangert i Helsefagarbeiderfaget, Ambulansearbeiderfaget og Barne og Ungdomsarbeiderfaget. Mesterskapet ble avviklet i Ekeberg idrettshall .

Godt oppgjør for Den Norske Opera & Ballett

- Dette er et meget godt oppgjør som treffer medlemsmassen bra, sier forhandlingsleder, og leder i Seksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet, Mette Henriksen Aas.

Vil at fagbrev skal åpne for studier

STUDIEKOMPETANSE: Selv med gode karakterer er døra inn til universiteter og høyskoler stengt for
dem som har fagbrev, men ikke generell studie-kompetanse. Det vil LO og Arbeiderpartiet gjøre
om på.

Oslo kommune er gullgruve for konsulentselskaper

Ruter kjøper konsulenttjenester for 177 millioner tilsvarende en fjerdedel av selskapets lønnsbudsjett. Klassekampen forteller at Oslo Sporveiers arbeiderforening er svært kritisk til at Ruter ikke bruker intern kompetanse. Samtidig På fire år har Utdanningsetaten i Oslo firedoblet sitt konsulentbudsjett.

Fornøyd med teater- og orkesteroppgjøret

Fagforbundet og Norsk Teater- og Orkesterforening (NTO) har kommet til enighet om teateroverenskomsten, område 1 i Spekter.

Mekling i tariffområdet Oslo kommune

Det ble brudd mellom partene 30. april. Oppgjøret er nå til mekling hos Riksmeklingsmannen. Partene har avtalt første møte mandag 21. mai. Det er kun Meklingsmannen som kan uttale seg om innholdet i meklingen. Frist for mekling er onsdag 23. mai kl 24.00

Høyrepolitikk gir ikke velferd for alle

- Solbergs privatiseringsmantra bør begymre alle som setter kvalitet og velferd til alle høyere enn marked og valgfrihet for de få, skriver Jan Davidsen i et svar på Erna Solbergs innlegg i Dagens Næringsliv, "Velferd som virker".

Brudd i tarifforhandlingene i Oslo kommune

Mandag 30. april brøt KAH (Kommuneansattes Hovedsammenslutning) som Fagforbundet Oslo er en del av, tarifforhandlingene med Oslo kommune. -Det er for stor avstand mellom Oslo kommune og oss på mange områder, og økonomien er uavklart, sier leder i Fagforbundet Oslo, Mari Sanden.

Fagforbundet og Sporveien i Oslo enige i lønnsoppgjøret!

Forhandlingene mellom Fellesutvalget i Fagforbundet og Sporveien er nå avsluttet.