Sommerpatruljen har gitt 533 medlemmer

LOs sommerpatrulje har ikke bare hjulpet ungdommer i sommerjobb. I retur har LO fått over 500 nye medlemmer.

Full LO-støtte til Jens

LO-leder Roar Flåthen gjør det klart at statsminister Jens Stoltenberg (Ap) har fagbevegelsen i ryggen når 22. juli-rapporten nå skal følges opp.

Vil du være med på faglig studietur til Palesrtina

9. -18. november arrangerer Fagforbundet Oslo og Palestinakomiteens Faglige utvalg faglig studietur til Palestina

LO trenger frivillige til Mela-festivalen 24. - 26.august på Rådhusplassen

Mela festivalen er basert på kunstneriske og kulturelle tradisjoner og er en familie- og kulturfestival som inneholder et stort mangfold på mange områder.

– Brannberedskap på et absolutt minimum

Oslo brannkorpsforening slår alarm etter år med nedbemanning. De er bekymret for både egne ansatte og innbyggernes trygghet.

– Vi må lære av rapporten fra 22. juli-kommisjonen

- Vi kan dessverre ikke forandre historien, men vi kan lære av både det som fungerte og det som ikke fungerte, sier leder i Fagforbundet Oslo Mari Sanden. – I alt det vonde, gjør det godt å se at kommisjonen verdsetter det i rednings- og oppfølgingsarbeidet våre medlemmer har vært involvert i etter tragedien.

Ungdommen på besøk hos Oslo brannkorpsforening

Fagforbundet Oslos ungdomsutvalg følger opp de ungdomstillitsvalgte i fagforeningene. Nestleder i ungdomsutvalget Tom Lindboe besøkte hovedbrannstasjonen i Oslo ogpå halv annen time opplevde han tre utrykninger.

Fagforbundet Sykehjemsetatens fagforening advarer sterkt mot konkurranseutsetting av Manglerudhjemmet/rustad og Uranienborghjemmet:

Tirsdag 7 august 2012 vedtok byrådskameratene H, KRF og V i byrådsmøte at Manglerudhjemmet/ Rustad og Uranienborghjemmet skal konkurranseutsettes. Fagforbundet Sykehjemsetatens fagforening reagerer på både prosess og avgjørelsen

Nærmere fagbrev for portørene

Lasse Haugland håper at fagbrev for portører blir innført seinest i løpet av 2014. Saken ligger nå i Utdanningsdirektoratet før den sendes departementet. Deretter skal forslaget ut på høring, blant annet til alle helseforetakene.

Godt fagforeningsarbeid i Tjenestemannsforeningen ved Rådhuset

Torsdag 21. og fredag 22. juni 2012 gjennomførte Tjenestemannsforeningen ved Rådhuset, avd. 195 kurset Organisasjonsmodell, samhandling og planlegging. En svært engasjert gjeng drøftet fag og godt fagforeningsarbeid i solfylte Drøbak.