Lik pensjon for likt arbeid

Den som har en arbeidsgiver som er organisert i NHO Service, har ikke tariffestet pensjon.

Godt resultat gir likhet i private barnehager

Forhandlingene mellom Fagforbundet og FUS er i havn. Fagforbundets medlemmer i Trygge barnehager får i all hovedsak samme lønnstillegg som medlemmene i PBL-barnehagene.

Her kan det bli sykehjemsstreik i morgen

Fagforbundet tar ut 64 ansatte fra sju private sykehjem i Oslo og Akershus fra onsdag morgen hvis meklingen med NHO Service ikke gir et anbefalt resultat.

Meklingsinformasjon NHO service

Meklingen mellom NHO Service og Fagforbundet i hovedlønnsoppgjøret er satt til tirsdag 21 august. Kommer vi ikke til enighet i meklingen er det streik fra onsdag morgen!

Trenden snur i Europa: Rekommunalisering av tidligere privatiserte tjenester

Det er særlig når eksisterende kontrakter med private selskaper går ut, at mange kommuner selv velger å ta hånd om tjenestene. En viktig årsak er misnøye med måten de private har skjøttet oppgavene på. Dessuten har en rekke kommuner funnet ut at de sparer kostnader ved å levere tjenestene selv, heter det i rapporten.

Invitasjon til konferansen for uføremedlemmer.

Fagforbundet Oslo avholder konferanse for uføremedlemmer 04. september fra kl 11.00 til ca 15.00, på Håndverkeren konferansesenter Rosenkrantzgate 7 inngang Kristian IVs gate.

Nei, nei, nei fra de borgerlige

Nesten halvparten av arbeidslivsforslagene fra den rødgrønne regjeringa har blitt møtt med borgerlig nei, hevder statssekretær Jan Erik Støstad i Arbeidsdepartementet.

Skal slåss for lønn og pensjon i private sykehjem

Pensjonsordning blir det prinsipielle stridstemaet når Fagforbundet braker sammen med NHO Service hos Riksmekleren i neste uke. Men også lønn blir et viktig tema.

Sommerpatruljen har gitt 533 medlemmer

LOs sommerpatrulje har ikke bare hjulpet ungdommer i sommerjobb. I retur har LO fått over 500 nye medlemmer.

Full LO-støtte til Jens

LO-leder Roar Flåthen gjør det klart at statsminister Jens Stoltenberg (Ap) har fagbevegelsen i ryggen når 22. juli-rapporten nå skal følges opp.