God løsning for hjelpepleier i rettsforlik med Oslo kommune

Fagforbundet har gjennom rettsmekling med Oslo kommune inngått en avtale som gir hjelpepleier Stig Berntsen jobben tilbake ved Lindeberg sykehjem. Dette har vært en enorm påkjenning over to år, med alvorlige anklager mot vårt medlem. Vi er glad for at alle feilaktige anklager mot Berntsen er frafalt, og gir han mulighet til å komme tilbake i jobben sin.

Stemmerett i 100 år - sikret kvinners kår?

25. november til 10. desember gjennomføres en internasjonal kampenje mot menns vold mot kvinner. I år feirer vi 100 års jubileum for kvinners stemmerett i Norge. Men selv i år 2013 utsettes kvinner og jenter hver dag for vold og grove overgrep. Krisesentrene rapporterer om mange som lever under konstante trusler mot sitt liv

Fikk ikke jobb fordi hun var gravid.

Da Renovasjonsetaten skulle forlenge et av sine to prosjekter, valgte de bort kvinnen som var gravid. Fagforbundet var ikke i tvil om at kvinnen ble forbigått på grunn av graviditet. Nå får etaten refs fra Likestillingsombudet

Et møte med Palestina

To medlemmer av ungdomsutvalget til Fagforbundet Oslo besøker denne uka Palestina. Følg deres møte med okkupasjonen, aktivister og det palestiske hverdagslivet i bloggen der har laget

Pensjonsdebatten preget tariffrepresentantskapet.

150 tillitsvalgte var samlet til to dagers forberedelser for tariffrepresentantskap på Sundvolden. Neste års tariffkrav ble vedtatt. Odd Hallgeir Larsen og Mari Sanden innledet til debatt første dag.

Flertall for mindre bydelskutt

Byrådet vil til sammen kutte 220 millioner kroner i overføringene til bydelene i Oslo neste år. Samtlige opposisjonspartier i Oslo bystyre vil skjerme bydelene for de mest dramatiske kuttene neste år.

Barnehager vinner i Ap-budsjett

Barnehagene er vinnerne i Arbeiderpartiets alternative Oslo-budsjett. Kirkebudsjettet tappes.

Fagforbundet Oslo godt fornøyd med landsmøtet

Fagforbundet Oslo er strålende fornøyd med å få gjennomslag for våre forslag på landsmøtet. I tillegg fikk Oslos sentrale tillitsvalgte fornyet tillit for fire nye år

Video: Barnebyen rørte landsmøtet

Siste landsmøtedag fikk delegater og gjester se livet i Fagforbundets SOS-barneby i Angola. Det ble et tett og godt møte med glade barn som mange i salen har et personlig forhold til.

Papirløse får støtte fra Fagforbundet

Fagforbundets landsmøte gir helsesenteret for papirløse migranter en økonomisk støtte på 50 000 kroner. Helsesenteret er et samarbeid mellom Kirkens Bymisjon, Oslo og Oslo Røde Kors og gir tilbud om grunnleggende helsetjenester.