Nyhetsbrev fra Faggruppe NAV

I dette nyhetsbrevet kan du lese mer om

– Matpausen er viktigere enn noen gang

Det sier forsker Nina Amble fra Arbeidsforskningsinstituttet. Vi må bli kjent med hverandre. Det er det som teller.

– Stopp nedskjæringa i Oslo!

Hundrevis av fagforeningskamerater I Oslo samlet seg onsdag kveld ved byens rådhus for å markere sin misnøye mot det borgerlige byrådet s budsjettforslag.

Konkurranseutsetting av barnehager - Fagforbundet Oslo kritisk til prosessen

Byrådet har nå vedtatt hvilke 7 barnehager som konkurranseutsettes i Alna, Søndre Nordstrand og Vestre Aker . Fagforbundet Oslo synes dette er trist for våre 60 medlemmer som nå risikerer langt dårligere lønns- og arbeidsvilkår , og vil følge dem opp på best mulig måte i tiden framover

Bymisjon, bymisjon, ikke rør på vår pensjon

Godt over hundre demonstranter møtte på demonstrasjon i Tollbugata. De ansatte i Kirkens bymisjon fikk støtte av en rekke fagforeninger da over hundre demonstranter markerte sin motstand mot kutt i pensjonene

Legningen hennes ble tema på menighetens årsmøte

Ett medlem i Fagforbundet TeoLOgene opplevde at hennes legning ble tatt opp på menighetens årsmøte uten at arbeidsgiver grep inn. - Dette er trakassering, konkluderer Likestillings- og diskrimineringsnemnda

Budsjettdemonstrasjon: Byrådet kutter -stopp nedskjæringa

Fagforbundet Oslo arranger markering mot Oslobudsjettet onsdag 11. desember kl 16.30 Oslo Rådhus i Borggården i samarbeid med en rekke andre fagforbund.

Spennende dag om arbeidsmiljø på arbeidsplassen

Seksjon samferdsel og teknisk arrangerte tirsdag 3. desember kurset: "Hvordan kan vi skape et bedre arbeidsmiljø på arbeidsplassen."

Møt opp og støtt de ansatte i Kirkens bymisjon i kampen for å bevare pensjonsordningen

Styret i Kirkens Bymisjon vurderer å melde organisasjonen ut av arbeidsgiverorganisasjonen Virke.Beslutter de dette vil det sannsynligvis innebære overgang til NHO, og resultatet er klassisk tariffhopping.Fagforbundet Oslo oppfordrer andre fagforeningskamerater til å støtte opp markeringa og protestene fra de ansatte i Kirkens Bymisjon.

Løfter renholderne opp og fram

I går var det renholdernes dag, dagen da faget renhold og dets utøvere løftes opp og fram. I Fagforbundet Oslo ble dagen markert med Insta 800 kurs og kake.