Hva skjer med offentlig tjenestepensjon

Forsvar offentlig pensjon arrangerer seminar 8. september kl. 10 – 15 i lokaler hos Røde Kors, Hausmannsgate 7 i Oslo, Dunant-salen

Frp unøyaktige om sykehjemskvalitet

- Erfaring viser at private sykehjem verken er billigere eller bedre, skriver Mette Nord i Dagsavisen i dag.

Kurs: Hvordan vi kan skape et bedre arbeidsmiljø på arbeidsplassen

Seksjon samferdsel og teknisk inviterer alle yrkesgrupper i Fagforbundet som har behov for mer kunnskap om hvordan man kan jobbe med HMS for å forbedre arbeidsmiljøet på arbeidsplassen, til kurs om temaet i september

Nesten all bussdrift i Norge er privatisert

– Noen sier de sparer penger, men legges alle talla på bordet så tviler jeg sterkt på at Oslo og Akershus har spart noe som helst ved konkurranseutsettingen, sier leder av Oslo sporveiers arbeiderforening, Rune Aasen.

Tyrkisk selskap overtar Oslo havn

Oslo kommune satt driften av Oslo containerhavn ut på anbud tidligere i år. Nå overtar det tyrkiske selskapet Yilport Holding både havna og de kommunale kranførerne.

Godt oppgjør for personlige assistenter i Uloba

Det er enighet i tariffoppgjøret mellom Fagforbundet og Uloba SA om ny tariffavtale. Oppgjørets samlede økonomisk ramme er i tråd med arbeidslivet for øvrig.

Politisk streik og arrangement på Youngstorget 23. september

LO i Oslo og en rekke fagforeninger oppfordrer til politisk streik tirsdag 23. september mot forslagene til forverringer av arbeidsmiljøloven som Arbeids- og sosialdepartementet har fremmet på vegne av Høyre- og Frp-regjeringen. Det blir arrangement på Youngstorget samme dag kl. 14:00.

Fagforbundet bevilger 340 000 kr til Gaza

– Situasjonen i Gaza er helt ekstrem, sier Fagforbundets leder Mette Nord, som befinner seg i Jerusalem. 450 barn er drept, 100 000 mennesker er husløse – skoler, sykehus og infrastruktur jevnet med jorden.

Møkkete markeds- ideologi

Les Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo sin kommentar til saken om dårlig renhold ved sykehjem i Oslo

Gaza – ord er ikke nok

Tida er kommet for å sette makt bak kravene. Israel har sagt de ikke lytter til internasjonale krav om å stanse angrepene på Gaza. De lytter heller ikke til kravene om å stoppe okkupasjonen. Tida for å tro på ordets makt overfor Israel er over. Her er Norsk Folkehjelp og Fagforbundets felles krav til handling.