Ny fagforening i Fagforbundet Oslo

Fagforbundet Oslo ønsker Fagforbundet avd 679, Fagforeningen for rådmenn og andre ledere, velkommen i fylkeskretsen. Fagforeninga var tidligere organisert under Fagforbundet Sør-Trøndelag og er en en egen fagforening for rådmenn og ledere i KS-området

Velkommen til flerkulturelt møtested for kvinner

LOs distriktskontor Oslo og Akershus inviterer til et møte med TV aksjonen 2014; Vann forandrer alt!, onsdag den 24. september.

Spilte for Gaza (Fagbladet)

Norske artister får mange tilbud om å stille opp på veldedighetskonserter. – Det er viktig å velge sine saker, mener Kaja Gunnufsen. I går spilte hun og en rekke artister for Gaza på Rådhusplassen.

Sentralt justeringsoppgjør i Oslo kommune avsluttet

Som en del av årets lønnsoppgjør i Oslo kommune (Tariffrevisjonen 2014) ble det avsatt en pott på 106 millioner kroner til sentrale lønnsmessige tiltak. Forhandlingene om fordeling av disse midlene er nå avsluttet, og Fagforbundet Oslo har, gjennom hovedsammenslutningen KAH, fått gjennomslag for viktige krav for våre medlemmer.

Skal det være en barnehage eller 10?

Oslo kommune selger nå ut 10 barnehager til private barnehageeiere. De som i dag jobber i barnehagene, er med på lasset. De ansatte er bekymret for pensjon, bemanning og ekstrautgifter for foreldrene.

Høring om Oslo Vei-konkursen: Hva visste byrådet?

For to år siden gikk det kommunalt eide selskapet Oslo Vei konkurs. Nesten 300 ansatte mistet jobben sin, og det foreligger påstander om økonomiske misligheter. 17. september er det kalt inn til åpen høring om saken.

Se Karpe Diem gratis - gi penger til Norsk Folkehjelp sitt arbeid i Palestina

Onsdag 3. september kl. 18.00 blir det Musikk for Gaza - en gratiskonsert på Rådhusplassen. Der stiller flere kjente artister opp, og vi håper du gjør det samme!

Forsvar arbeidsmiljøloven

23. september er det et arrangement på Youngstorget kl. 14:00. i forbindelse med politisk streik for å bevare arbeidsmiljøloven. Materiell til arrangementet og argumentasjonen for hvorfor dette er så viktig finner du på Forsvar arbeidsmiljøloven sine sider

Artistene klare til Musikk for Gaza

Karpe Diem, Marthe Valle, Stein Torleif Bjella, Don Martin & Nilsenbanden, Kaja Gunnufsen, Samsaya, Nosizwe er blant artistene som kommer

Musikk for Gaza

Onsdag 3.september kl. 18:00 er det solidaritetskonsert for Gaza på Rådhusplassen i Oslo, hvor Fagforbundet er en av arrangørene. Vi oppfordrer alle medlemmer til å komme.