Massiv støtte til streiken

Ni av ti støtter de sykehusansattes streik for deltidsansattes pensjonsretter. Vi krever pensjon fra første krone!

Våre fagligpolitiske kandidater: Maylén Mago Pedersen

Maylén Mago Pedersen stiller som bystyrekandidat for Oslo SV. Hvorfor stiller hun? Hvorfor er det viktig med fagligpolitiske kandidater? Hva er egentlig UFALO? Maylén gir deg svarene.

Støtter våre streikende medlemmer og kravet om pensjon fra første krone

Et enstemmig representantskap i Fagforbundet Oslo støtter de streikende ved sykehusene og kravet om pensjon fra første krone.

Tusen takk til streikevaktene

Utenfor hovedporten til Ullevål sykehus og mange andre steder står det streikevakter fra Fagforbundet og Fellesorganisasjonen. De er klare fra tidlig morgen til godt ut på ettermiddagen. Streikevakter er uvurderlige i en streik.

Alle skal ha pensjon fra første krone!

Fagforbundet Oslo mener det eneste rette er at alle ansatte får pensjon fra første krone. Derfor er vi i streik.

Demonstrasjon for rettferdig pensjon!

Fire år på rad har pensjonister i Norge tapt kjøpekraft og fått mindre å rutte med. Fagforbundet Oslo oppfordrer pensjonister og andre støttespillere til å møte opp foran Stortinget 6. juni kl. 12.00.

Fagforbundet vil streike for at alle skal få pensjon fra første krone!

Arbeidsgiverorganisasjonen Spekter unner ikke de ansatte i små stillinger i sykehusene en verdig alderdom når de nekter dem pensjonsopptjening fra første krone. LO Stat er nå i mekling med Spekter, hvis det ikke blir enighet kan 103 av medlemmene i Oslo Universitetssykehus være i streik fra arbeidstidens start 29. mai.

Akademiker-streiken over i Oslo kommune

Akademikerne har avsluttet streiken i Oslo kommune. Fagforbundet Oslo på en annen side kom til enighet med Oslo kommune for flere uker siden.

Våre fagligpolitiske kandidater: Stig Berntsen

Stig Berntsen stiller som bystyrekandidat for partiet Rødt. Hva er hjertesaken? Hvem er de politiske heltene? Hvorfor vil han bli politiker? Bli litt bedre kjent med en av våre fagligpolitiske kandidater.

Våre fagligpolitiske kandidater: Håvard Engebretsen

Håvard Engebretsen stiller som bystyrekandidat for Arbeiderpartiet. Han forteller om sin bakgrunn fra fagbevegelsen, sin politiske hjertesak og ikke minst fisking. Bli litt bedre kjent med en av våre fagligpolitiske kandidater.