Rimelig at kommersielle sykehjem også bidrar

Fagforbundet Oslo støtter byråd Inga Marte Thorkildsen i at det må bli slutt på at kun de kommunale sykehjemmene er en salderingspost.

Bygg nytt lokalsykehus og ny storbylegevakt på Aker

Les den vedtatte uttalelsen fra Fagforbundet Oslos representantskap med årsmøtesaker her

Fordømmer terror og voldshandlinger

Fagforbundet reagerer med avsky og forferdelse på terrorangrepene i Brussel. Terroren rammer uskyldige mennesker og fører til store lidelser og sorg.

Nytt pensjonsbrudd for kulturarbeiderne

Forsøkene på å bli enige om en ny pensjonsordning for kulturarbeiderne har mislykkes igjen.

Kurs: Innføring i INSTA 800, et verktøy for kvalitet på renhold

Seksjon samferdsel og teknisk inviterer til kurs om renhold, torsdag 12. mai.

Byråd Inga Marte Thorkildsen (SV) forsvarer anstendig pensjonsordninger på sykehjem

Fagforbundet Oslo er fornøyd med at byråden vil sikre pensjon til helsearbeidere og bli kvitt «profittdrevne» aktører.- Er det noe vi vet, så er det at kvinnene i omsorgssektoren ofte ikke tjener særlig fett. Fagforbundet Oslo har alltid hevdet at privatisering dreier seg om profitt gjennom å kutte i ansattes lønn og pensjon. Nå har vi fått en byråd som snakker varmt de ansatte i offentlig sektor

Nye fagforeningsledere i 2016

Årsmøtene i fagforeningen er over og vi har to nye fagforeningsledere. Tove Børsting går på som leder i Fagforeningen for ledelse og administrasjon, mens Anne Fjeldstad er ny leder i Fagforbundet ForSe, forvaltning og service. Fagforbundet Oslo gratulerer

Kurstilbud: ”Arbeidsgivers styringsrett, hva er det?”

Seksjon kontor og administrasjon inviterer medlemmer med personalansvar til kurs om styringsrett 14. april.

Behold kommunale institusjoner

Fagforbundet og FO i Velferdsetaten roper varsko når bystyret i sin iver i å opprettholde ideelle behandlingsplasser, kan tvinge fram nedleggelse av kommunale plasser. Vi håper Rødt støtter byrådspartiene her

LO prioriterer likelønn og kvinnelønn

Kravene til årets tariifoppgjør ble enstemmig vedtatt. Krav om at pensjonskapitalen skal knyttes til «brede kollektive ordninger», ble tatt inn,