Gratulerer med dagen

Fagforbundet Oslo gratulerer alle med dagen og vi håper at flest mulig går i tog. Vi sees på Youngstorget kl. 18.00.

Lønner seg å være organisert - også for lommeboka

Lønningene på en arbeidsplass øker med 14-15 prosent dersom halvparten av de ansatte er organiserte.

Stortinget sa ja til Y-veien

Gladnyhet til alle helsefagarbeidere som har en sykepleier i magen: Stortinget har vedtatt at helsefagarbeidere uten generell studiekompetanse skal kunne utdanne seg til sykepleier via y-veien.

Oslos byråd tar grep, rydder opp i søppelkaoset i Oslo

Tusenvis av Oslo-beboere har de siste måneder og uker opplevd søppelkrise på grunn av manglende henting av avfall. Problemene oppsto 3. oktober da det privateide selskapet Veireno tok over avfallshåndteringen i Oslo etter en anbudskonkurranse. Nå forsvinner Jonny Engers søppelselskap Veireno ut og Oslo kommune tar over.

Sammen for Oslo

Fagforbundet Oslo og Oslo Arbeiderparti skrev nylig under på en avtale som sikrer et tettere samarbeid fremover. – Vi tar byen sammen i en ny retning, sier leder av Oslo Arbeiderparti, Frode Jacobsen

Ta tjenesten tilbake

Søplekaoset er et sorgens kapittel og daglig leder i Veireno, Johnny Enger, tar ikke ansvar. Nå er det mer enn nok. Aldri mer konkurranseutsetting av avfallshåndteringen er uansett den soleklare konklusjonen og dyrekjøpte erfaringen.

Målet med reformene er privatisering og stordrift

Både kommunereformen, nærpolitireformen og NAV-reformen møtte flengende kritikk da folkevalgte, tillitsvalgte, forskere og engasjerte innbyggere fra hele landet mandag var samlet til reformprat på Gardermoen.

Sliterne skal ikke bli taperne

- Hvis du skal få en vellykket omlegging av tjenestepensjonene i offentlig sektor, må du få ordninger som forhindrer at arbeidstakere som har slitt i mange år på lavere inntekter, blir taperne. Det kan vi ikke akseptere, sier Fagforbundets leder Mette Nord til seniorpolitikk.no

LHL-streiken er over

Etter tre dager er streiken i Landsforeningen for hjerte- og lungesyke, slutt. Partene har skrevet under en avtale og de ansatte går tilbake på jobb som normalt.

Engasjerende nettverksmøte om Aktivitetsskolen

Fagforbundet Oslo har nettverksmøter for ansatte i Aktivitetsskolen. Nylig var direktør for Utdanningsetaten, Astrid Søgnen, på besøk.