Fokus Palestina: Zuleikha, den modige kvinnen

Ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Oslo, Irene Einan, var for noen måneder tilbake i Palestina. Dette er hennes historier (del 2).

Oslo kommune er best tjent med å ha egne vaktmestere i Osloskolen

I går slapp Klassekampen nyheten om at det rødgrønne byrådet stopper ordningen med å sette ut vaktmestertjenester ved skolene til private, og selv overtar ansvaret for tjenesten. Fagforbundet Oslo har vært aktive pådrivere for at kommunen selv skal ha ansvaret for denne tjenesten, og har blant annet hatt et eget skolevaktmesterprosjekt for å se nærmere på hvordan tjenesten best organiseres.

Oslo satser på egne skolevaktmestere

Skolevaktmestere i Oslo jubler over beslutning fra byrådet om at de skal være ansatt i kommunen.

Skolevaktmester på agendaen

Yrkesseksjon samferdsel og teknisk har staket ut deler av kursen for 2018.

Fokus Palestina: Brytes systematisk ned

Ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Oslo, Irene Einan, var for noen måneder tilbake i Palestina. Dette er hennes historier (del 1).

Et helhetlig blikk på eldreomsorgen

Det omgjøres for mange stillinger i Oslo kommune i dag uten at man har utredet hva slags kompetanse man trenger, og hvilken kompetanse man har. Samt at helsefagarbeiderne undervurderes i denne prosessen.

Kaospiloter og ukultur i hjemmetjenesten

Kommunerevisjonen har avdekket alvorlige tilstander i hjemmetjenesten i bydelene Nordre Aker og Østensjø. Politikere fra både Rødt, Arbeiderpartiet og Høyre er alle like overrasket.

Tillitsvalgt ble årets Osloborger

Mohamed Fariss er tillitsvalgt i Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo. Han ble kåret til årets Osloborger i 2017. Vi er gratulerer. Dette var fortjent.

Utradering av helsefagarbeideren

Helsefagarbeiderne vrakes og omgjøring av stillinger har fått skje i det stille. Resultatet blir at helsefagarbeiderne i stadig større grad blir et løsarbeidersjikt. Det haster med handling og vi oppfordrer byrådet til å invitere til dialog.

Vi ønsker alle en god jul og et godt nytt år

Fagforbundet Oslo takker for samarbeidet i året som har gått. Vi holder stengt fra 21.12 kl. 11.30 til og med 01.01.2018, men er det viktig kan man sende e-post.