Arbeiderpartiet vant skolevalgene i Oslo

Skolevalgene ga rent rødt flertall i motsetning til meningsmålingene hvor de borgerlige fortsatt har et forsprang på et mandat. Det ser ut til å bli en like tett valgthriller i Oslo som i 2003

Protesterer mot få tog

Lokalbefolkningen på Holmlia i Oslo er i harnisk over det de mener er et elendig kollektivtilbud. I dag vil de ha svar fra Norges samferdselselite. Les mer i Dagsavisen.

Ap lover endringer i løpet av få uker

Hvis Ap overtar makten i Oslo, kommer byens innbyggere til å merke endring i løpet av få uker, lover Rune Gerhardsen og Nina Bachke. Les mer i Aftenposten.

- Fritt brukervalg gir større klasseskiller

Forskere frykter at gamle som har engasjerte og ressurssterke pårørende, vil sikre seg de beste plassene på sykehjemmene. Les mer hos NRK

- Oslo driver stoppeklokkeomsorg

Fem minutter til medisiner, ti minutter til bleieskifte og matlaging og femten minutter til av- og påkledning. Dette er tider ansatte i hjemmetjenesten må forholde seg til. Les mer hos NRK Østlandssendingen

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 24

I nytt fra Fagforbundet Oslo kan du lese mer om Fagforbundets antirasistiske grunnlag og hvordan vi mener dette arbeidet skal gjøres på arbeidsplasser. Du kan også lese om Arbeiderpartiets eldreløfter og FrPs privatiseringsiver

Materiell

Her finner du en oversikt over materiellet Fagforbundet Oslo har produsert i valgkampen

Aktiviteter i valgkampen

Fagforbundet Oslo arrangerer tre debattmøter i valgkampen om barnehager, eldreomsorg og miljø. I tillegg har vi invitert Åge Aleksandesen til Spikersuppa 6. september.

Spørsmål til partiene

Fagforbundet Oslo har stilt 54 spørsmål til partiene. Svarene finner du her

FrP vil privatisere Oslo kommune

Oslo Frp vil kvitte seg med alle de 7.000 kommunalt ansatte innen eldreomsorgen og selge alle sykehjem til private i følge Dagsavisen. Men det stopper ikke der. Oslo FrP ønsker å privatisere all tjenesteyting i Oslo kommune. - På lang sikt skal den kommunale tjenesteproduksjonen avvikles, sier Svenn Kristiansen, ordførerkandidat for Oslo Frp.