- Slik kan det gjøres

Hvordan sikre gode og robuste offentlige tjenester når markedskreftene presser på? Se på oss, sier Fagforbundet. Les mer i Fagbladet.

Representantskapsmøte 24. oktober

Det blir møte for representantskapet i Fagforbundet Oslo den 24. oktober kl. 18.00. Møtet blir avholdt på Håndtverkeren (inngang Kristian IVs gt.)

10 bydeler med røde flertall

For første gang var det i år direktevalg til alle Oslos 15 bydeler. Resultatene, som ennå ikke er godkjent, viser rødt flertall i 10 av bydelene. I bydelene Gamle Oslo, Grorud og Grünerløkka får Arbeiderpartiet, SV og RV tilsammen hele 10 av 15 representanter i bydelsutvalget.

Det blir ikke sosialistisk flertall i Oslo.

De borgerlige får 32 mandater, mens Ap, SV og RV får 27. Fagforbundet Oslo vil allikevel takke alle våre fagforeninger, tilitsvalgte og medlemmer for en fantastisk innsats selv om det ikke førte helt fram. Vi har uansett dette resultatet lagt ned et omfattende politisk arbeid som er en investering i egen organisasjon. Det lover godt for vår styrke og vil bære frukter for framtida.

Oslo svakest i omsorg

Oslo taper klart for de andre større byene i satsingen på eldreomsorg. Oslo har fått færre sykehjemsbeboere, færre mottakere av hjemmetjenester og færre kommunale årsverk i pleie og omsorg de siste tre årene. Oslo kommer klart dårligst ut i en sammenlikning med Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Tromsø, skriver Klassekampen

Vellykket folkefest!

Torsdag 6. august inviterte Fagforbundet Oslo til en stor folkefest av kulturell og politisk art i Spikersuppa i Oslo sentrum. Med politiske appeller, pølser og trønderrock mobiliserte Fagforbundet Oslo til innsats de siste dagene før kommunevalget den 10. september.

Elendig eldreomsorg i Oslo

I en ny rapport kommer Arbeidstilsynet med knusende kritikk av arbeidsforholdene i hjemmetjenesten i Oslo kommune. Tilsynet har varslet hele 440 pålegg til kommunen for kritikkverdige arbeidsforhold. Det gir Oslo jumboplass i eldreomsorgen. Les mer i Dagsavisen

Folkefest for byrådsskifte

Torsdag 6. september har Fagforbundet Oslo gleden av å invitere til Folkefest - en politisk og kulturell mønstring i Spikersuppa rett før valget. Festen starter kl 16.30.

Arbeiderpartiet vant skolevalgene i Oslo

Skolevalgene ga rent rødt flertall i motsetning til meningsmålingene hvor de borgerlige fortsatt har et forsprang på et mandat. Det ser ut til å bli en like tett valgthriller i Oslo som i 2003

Protesterer mot få tog

Lokalbefolkningen på Holmlia i Oslo er i harnisk over det de mener er et elendig kollektivtilbud. I dag vil de ha svar fra Norges samferdselselite. Les mer i Dagsavisen.