Framdrift i tariffoppgjøret i Oslo kommune

Neste møte med Oslo kommune er avtalt torsdag 19. april kl 15.00 hvor arbeidstagerorganisasjonene vil framlegge sine andre kravdokumenter. Oslo kommune vil komme med sitt andre krav/tilbud 24.april kl 09.30

Fornøyd med resultatet i frontfagene (fagbladet.no)

Leder i Fagforbundet, Jan Davidsen, gir sin kollega i Fellesforbundet skryt for resultatet i oppgjøret.

Konferanse: Barn på flukt - til barns beste?

Konferanse på Litteraturhuset i Oslo 4. mai, 09.00 til 15.00. Grasrotengasjement for de rundt 450 lengeværende barna på norske asylmottak. Appell ved Odd Haldgeir Larsen, arbeidsutvalget i Fagforbundet.

Samleside

Her finner du våre krav og kommunens tilbud i tariffoppgjøret i Oslo kommune

Lønnsoppgjør for å sikre kjøpekraft, pensjon og likelønn (Pressemelding Fagforbundet Oslo)

Forhandlingssammenslutningen KAH, som Fagforbundet Oslo er en del av, har overlevert første krav i tariffoppgjøret 2012 til Oslo kommune klokka 12.00 i dag.

Bekymret for boligmangel

Sentralbanksjef Øystein Olsen gikk igjennom den økonomiske situasjonen og framtidsutsiktene under sitt besøk hos Fagforbundet.

Oslo-oppgjøret starter i morgen

Rettferdig fordeling, likelønnspolitikk, heltid/deltid, sosial dumping. Dette vil bli viktige temaer for oss. Vi ønsker også i størst mulig grad å begrense omfanget av lokale forhandlinger, og heller få så mye som mulig inn i en sentral avtale, sier Mari Sanden, til Fagbladet

Fagforbundet Oslo delvis stengt tirsdag 17. og onsdag 18. april

På grunn av personalkonferanse vil sentralbord og inngangsport til Apotekergata 8 være stengt disse to dagene. Den enkleste måten å nå oss på er gjennome-post: fylke_oslo@fagforbundet.no

Musikalsk nistepakke slo an i verkstedhallen

Kulturminister Anniken Huitfeldt (Ap)og LO-leder Roar Flåthen kom når Rikskonsertene kom til verkstedhallen med prosjektet «Konsert på jobben» etter initiativ fra Oslo Sporveisarbeiderforening. – Jeg klarer ikke klappe i takt. Men dette er veldig bra. Kultur har alltid vært viktig for oss i fagbevegelsen, og det er fint at vi nå får dette inn i et system, sier Flåthen. Systemet han snakker om er Rikskonsertenes prosjekt «Konsert på jobben».

Oslo kommune dårligst på lærlinger

Kommunene tar ikke inn nok lærlinger. Dårligst er Oslo, viser ny rapport fra Manifest. Framtidas helsevesen er avhengig av at kommunene skjerper seg.